Grand finále seriálu Hankook Carbonia cup úspěšně za námi!

24.10.2023

V neděli 15.10. 23 se odehrál poslední závod sezóny 2023, v rámci seriálu Hankook Carbonia cup, na domácím mosteckém autodromu. Bodové ohodnocení za tuto sezónu je tím tedy oficiálně uzavřeno a většina jezdců již zná svá celková umístění. Za tým Chabrmotorsport se na startovním roštu objevili naši tři známí jezdci. Matěj Chabr s upraveným cestovním vozem Golf, Zdeněk Petan s formulí Tomis 02 a Ondřej Fuk s formulí Tatuus F4.

Již v brzkých ranních hodinách, bylo jasné že po celý den bude počasí nevyzpytatelné a bude těžké předvídat vývoj povětrnostních podmínek. V prvních dopoledních rozjížďkách téměř všechny jezdce včetně našich, potrápila celková teplota trati, která vystoupala na pouhých sedm stupňů Celsia, s takto nízkou teplotou trati bylo pro jezdce obtížné zahřát pneumatiky na správnou teplotu a pneumatiky začínaly získávat přilnavost až ve třetím až čtvrtém kole. Snadné to tak neměli ani naši mechanici, kteří se tak museli vypořádat s ideálním nastavením podvozků, našich závodních vozů. Tomu nenapomáhaly ani občasné přeháňky, které trvaly od dopoledních hodin po zbytek dne.

Zdeněk Petan v kvalifikační jízdě zajel čas na kolo, který stačil na šestou startovní pozici ve skupině D2. Do závodu vyjeli všichni formuloví jezdci s mokrými pneumatikami. Zdeněk se brzy po startu bodované jízdy kategorie D, dostal na pátou pozici před německého jezdce Jürgena Meissnera, avšak v průběhu třetího kola tohoto závodu se na trati objevil safety car, z důvodu kontaktu dvou jezdců, Jeanette Siegert a Libora Neckáře, kteří se dostali mimo trať a bylo tak nakonec nutné, závod pozastavit. Z tohoto důvodu byl závod o pár minut zkrácen a ještě k tomu začalo opět pršet. Po restartu byl Zdeněk v těsném závěsu za Jensem Kautem, avšak během této stíhací jízdy, dostal na kluzké trati smyk a propadl se zpět na šestou pozici. Tuto ztrátu se mu již nepodařilo dohnat a do cíle dorazil na šestém místě. V celkovém pořadí sezóny 2023 je Zdeněk Petan na prvním místě ve skupině D2 formulových vozů do 1400 kubických centimetrů. 

Ondřej Fuk jenž startoval do závodu z druhé pozice ve skupině D4 , se ihned po startu ujal vedoucí pozice, když předjel německého jezdce Franka Thalmanna. Po již zmíněném pozastavení a následném restartu závodu skupiny D, se Thalmann dostal zpět do vedoucí pozice a od této chvíle až do konce závodu byl Ondřej Fuk v těsném závěsu za Thalmannem, avšak kvůli narůstajícímu dešti, bylo několik posledních minut před koncem závodu, pro Ondřeje zbytečné riskovat a tak do cíle dorazil na druhém místě ve skupině D4. Ondřej Fuk je v celkovém pořadí sezóny 2023 na třetím místě ve skupině D4 formulových přeplňovaných vozů.

Kvalifikační jízda kategorie A+, byla co se týče počasí, již od začátku velice nejistá, každý z  jezdců, včetně Matěje Chabra čekal na poslední chvíli, zda do kvalifikace nasadí mokré či suché pneumatiky. Přestože se zdálo, že každou chvílí spadne déšť, Matěj i většina ostatních jezdců, nastoupili do kvalifikace se suchými pneu. To se však během prvních několika minut kvalifikační jízdy ukázalo jako chybné rozhodnutí, protože se po necelých třech odjetých kolech spustil silný déšť a pro Matěje i všechny ostatní bylo nutné zajet do boxů a rychle přezout ze suchých na mokré pneumatiky. Matěj zajel čas na kolo, na mokré trati, který stačil na první startovní pozici ve skupině A7. Do bodované jízdy kategorie A+ stačila trať vyschnout a jezdci opět nastoupili s nazutými suchými pneu. Ve chvíli kdy byl odstartován závod A+ si do nájezdu do první zatáčky, Matěj udržel startovní pozici. Avšak nepředvídatelnost počasí se tento den, nejvíce projevila na závodu této skupiny, kdy po prvních čtyřech odjetých kolech, po startu závodu začalo opět pršet. Matějovi i všem ostatním, tedy nastala nepříjemná situace a to dokončit mokrý závod na suchých pneumatikách. To se naštěstí Matějovi podařilo, a do cíle si udržel svoji vedoucí pozici a docíle dorazil jako vítěz skupiny A7. Matěj Chabr je v celkovém pořadí sezóny 2023 na druhém místě ve skupině A7 speciálně upravených cestovních vozů do 2000 kubických centimetrů.

Pro rok 2023 je tato sezóna Hankook Carbonia cupu u konce a jezdce i celé týmy, čeká krátká zimní pauza, během které se tým Chabrmotorsport určitě nudit nebude a již v tuto chvíli se pracuje na několika novinkách, na které se společně můžeme těšit v příští sezóně 2024.