Trojitá výhra našich jezdců na Autodromu v Mostě!

19.07.2023

Jsme již v polovině sezony 2023, v rámci seriálu Carbonia cup a náš tým včetně našich jezdců, může slavit další skvělé vítězství v řadě. 


Závod který se konal 12.7. 23 na mosteckém autodromu, sebou pro tento den přinesl horké červencové počasí a to opět dalo všem jezdcům otestovat jak fyzickou, tak i psychickou odolnost vůči těmto podmínkám. Jedním z dalších faktorů který dal našim jezdcům pořádně zabrat byla opravdu silná konkurence, kdy v každé třídě startovalo okolo pětadvaceti závodních vozů. To však našim pilotům nezabránilo dosáhnout fantastických výsledků.

S jistotou, jeden z nejlepších momentů v životě každého závodníka, je ten kdy úplně poprvé stane jako vítěz na stupních vítězů. A přesně tento skvělý pocit, si domů odnesl Zdeněk Petan, jenž v závodě s formulí Tomis 02, předvedl opravdu slušný výkon a v průběhu bodované jízdy se doslova probojoval před jezdce Jürgena Meissnera a do cíle dorazil jako vítěz skupiny D2. 

Další úspěch tohoto dne zaznamenal Matěj Chabr s prototypem Golf 3-B, jenž byl nucen předešlý závod na Brněnském okruhu vynechat, z důvodu nekompletního, nedostavěného motoru. Tudíž po jeho posledním nevydařeném závodě na Slovakiaringu nastoupil do závodu až zde v Mostě. I navzdory neustálé práci na Golfu, která jeho i celý tým doprovázela poslední dva měsíce a hlavě neúprosný čas který ho tlačil, aby vše bylo do zavodů připraveno, se mu vše podařilo stihnout. Matěj těsně po startu bodované jízdy, ukořistil druhou pozici, v závěsu za Günterem Stubenrauchem. Ten byl, pravděpodobně z důvodu technické závady na vozidle, nucen chvíli před koncem, ze závodu odstoupit. V tu chvíli už Matějovi, nic nestálo v cestě k tomu, aby se stal vítězem skupiny A7. 

 A nakonec, dalším neméně slušným výkonem se může pochlubit talentovaný, mladý pilot Ondřej Fuk, který již na Brněnském okruhu dokázal, že léta zkušeností v závodní motokáře se dají skvěle využít i v závodech formulí. Přestože zde s formulí Tatuus F4 startoval teprve podruhé, je vidět že zžít se s tímto závodním vozem mu nedělá sebemenší problém. Ondřej do závodu startoval z druhé pozice kvalifikačního času, za Markem Skřivanem st. Během následujících několika kol byl Ondřej v těsném závěsu za Markem u kterého bylo jasné že se své vedoucí pozice nehodlá vzdát. Avšak průběhu pátého kola, během této stíhací jízdy se Ondřej dostal do vedení, poté co Marek v nájezdu do tzv. Matadoru dostal smyk a roztočil se. Ondřej Fuk do cíle dorazil jako vítěz skupiny D5. 

V tuto chvíli naše jezdce, mechaniky i celý tým čeká krátká pauza do příštího závodu. Avšak, jak už to v motorsportu chodí, práce nikdy nekončí a neustále je co zlepšovat, ať už na závodních vozech a jejich technických vlastnostech tak především i na dovednostech a zkušenostech každého závodního jezdce.